Tag Archive

The Canine Touch

The Canine Touch je jemná metoda, pracující na celotělové, tedy holistické úrovni. Principem The Canine Touch je uvolnění  fascií, svalů, šlach a vazů, čímž se zlepší proudění krve a lymfy, detoxikační schopnosti organismu a regenerační procesy těla. Read More

Psí posilovna : balanční cvičení pro psy na gymnastických míčích

Zábavná forma posilování svalů psa a zvyšování kondice, zlepšení soustředění a propriocepce psa. Balanční cvičení je také vhodným doplňkem rehabilitace psa po úrazech a operacích.

Strečink pro psy

Strečink, protahování těla není žádnou novinkou pro sportovně založené lidi. Snad každý ví, že před cvičením je důležitá dynamická rozcvička na rozhýbání těla, zahřátí svalů a přípravy těla na samotný fyzický výkon (warm up) Po fyzickém výkonu následuje zklidnění, zchlazení (cool down) a vhodné je zařadit také strečink.   Zvyšuje se flexibilita svalových vláken, zlepšuje se prokrvení a metabolismus svalu  a předchází se namožení, nebo i natržení svalových vláken. Read More

Trigger points terapie

Trigger point, spouštěcí, nebo také spoušťový bod je označení pro místo ve svalu, které je nadměrně dráždivé místo, při stlačení velmi bolestivé, které většinou způsobuje takzvanou přenesenou bolest. Trigger point, umístěný v jednom místě svalu vyvolává bolest v jiné části svalu a nebo dokonce bolest v jiném svalu či šlaše, zdánlivě s trigger pointem nesouvisející. Takový přenos bolesti způsobuje zejména vzájemné propojení  nervových zakončení napříč svalovou skupinou. Read More

Rekondiční a sportovní masáže psů

Nejstarší zmínky o masážích pochází z Mezopotámie, staré Číny a Egypta a jsou datovány do doby již od druhé poloviny třetího tisíciletí před naším letopočtem. Ve starověkém Řecku masáže propagoval zejména řecký lékař Hippokratés.
Klasická masáž je jedna z nejstarších manuálních technik, při které se používá tlak, tření, hnětení či vytřásání příslušných svalových partiích. Moderní pojetí masáží zahrnuje i odstranění Trigger pointů, stresových bodů ve svalech a různé specifické masážní techniky, jako je například Breussova masáž, holistická aromaterapeutická masáž  a mnoho dalších. Read More

Dornova metoda pro psy

Dornova metoda je jemná manuální terapie, prováděná v dynamice svalového aparátu. To se děje volným a přirozeným pohybem za aktivní účasti pacienta.Tímto pohybem se obchází svalová ochrana a je možná volná manipulace s klouby, kostmi a obratli. Navrácením kostí a kloubů na fyziologické místo se vyrovnává celková statika a dynamika.
DM je bezpečná terapie a zvířaty je velmi dobře přijímána. Read More